onsdag 1 maj 2013

Sprayat metall

Jag tänkte idag visa hur jag gör när jag vill färga in metalldekorationer. Jag tycker det blir halvdant då jag målar mina dekorationer med tex akrylfärg så jag har köpt en sprayflaska som jag duschar dem med.
Den är så bra, tycker jag...dock luktar den starkt så jag brukar ta med det jag ska spraya ut. Jag använder den även till blommor som jag vill ändra färg på. Ibland även till canvas eller layouter som jag tycker fått för mycket färg på sig, för att matta ner. Flaskan heter  Dupli color Platinium cream white. Jag har köpt den på en måleriaffär.











3 kommentarer:

  1. Tack Stephi för ett bra tips!!!
    Frågan är när man bor i lägenhet om man vågar ge sig på det där......kanske en låda och ut på balkongen då =) "flyger" färgen mycket runt omkring när du sprayar?....eller håller den sig fint i din låda =)
    Gissar att det finns ett antal färger så kanske är värt ett besök bort till en målaraffär och se om de har dessa!
    Ha en fin 1:a maj!!
    Här håller jag precis på att baka bröd med min nya köksassistent = sååå glad =)
    och i eftermiddag blir den en långpromenad med syrran i det underbara väder vi fått här idag till skillnad från igår då det blåste så det knappt gick att cykla utan att ramla av cykeln,fniss
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset super om man gör mycket shabby chic =)

    SvaraRadera
  3. vilket underbart tips! det ser supersnyggt ut! och det ser verkligen ut som det blir en fit heltäckande lager

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.