söndag 27 mars 2011

Template Bra / behå

Mall på behå av papper.
Template on a paper bra.

 Jag har gjort några behåar som några ville ha mall på. Det skulle vara roligt om du vill använda denna mall. Hänvisa gärna till  detta inlägg.


If you want to use this template please refer to this adress.









1.Klipp ut mallen och rita upp den på papper. Du kan göra den större eller mindre, denna är cirka 12*14 cm.
1.Cut out the template and draw it on paper. You can make it bigger or smaller, this is approximately  
5 * 7 inch




2.Klipp vid markeringen på behån. Sätt tejp där du klippt, på insidorna av klippet.
Ju mer du viker in desto fylligare byst.
2.Cut on the mark on the bra. put tape on both insides of the mark, see the picture



3.Nu är det dags att dekorera behån och jag tycker inte det är snyggt då man kan se viken utan jag har satt dit spets, pärlor och band för att dölja dem.

3Now it's time to decorate the bra and I have tried to hide the marks from the scissors.


 4.Sätt dit bandet runt behån, jag klippte av min lite då den i min smak blev för stor denna gång. Prova dig fram.


4.Put the tie around the bra, I cut mine a bit this time.. Try it out.
 


5.Om du vill klä axelbanden med band eller pärlor så gör det innan du sätter dit dem på behån. Du kan göra alterneck, eller vanliga axelband och även där kan längden justeras.

5.If you want to dress straps with ribbons or beads, do it before putting them on the bra. You can have alter neck, or regular spaghetti straps and even there, the length is adjusted.







Det finns en rolig stämpel från Minelle att sätta som tag bredvid. På stämpeln står det:
Vänner är som en BH
nära hjärtat och bra som stöd!

Vill du se hela inläggen jag gjort på andra behåar så titta i mitt arkiv på behå. Jag har gjort en söt ask till de andra behåarna.

 If you want to see the cute boxes i made to my bras, look att this:

http://stephis-kort.blogspot.com/2011/03/en-till-beha-med-blommor.html

http://stephis-kort.blogspot.com/2011/03/svart-spets-beha.html

Kul om du skriver något på kommentarer om du vill prova denna mall.

Hälsningar Stephi






16 kommentarer:

  1. Thank you so much I can not wait to make one. I will post and link them back to you.

    SvaraRadera
  2. Åh - så snäll du är som delar med dig av den superläckra BH:n - kram!

    SvaraRadera
  3. Så läckert! Tack för att du delar med dig. När och om jag denna, länkar jag givetvis till dig :o)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  5. Jättefina behåar! Och tack för tutorialen!

    SvaraRadera
  6. Denna mallen verkar jättebra ska också prova göra en korsettbox/väskamall av den.

    SvaraRadera
  7. De här var ju jätteläckra, tänk att man kan göra så tjusiga underkläder i papper :-) Måste testa det här någon dag!

    /Rosa

    SvaraRadera
  8. Sååå häftigt:) Tack för tutorialen:)

    SvaraRadera
  9. Jag har gjort några av dessa och de har blivit jätte omtyckta när jag gett bort dem. En sådan kul grej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det är så roligt att du tycker om dem, de är så lätta att göra oxå. Och som du skriver så uppskattade

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  10. Hej
    Jag kan inte få upp någon mall på bh!
    Kan du maila mig den?
    fam.a.hansson@telia.com
    Mvh Annemarie

    SvaraRadera
  11. Hej oh vilka underbara bh du har gjort,finns det mall på den att få ? Mvh Maria
    min mail skeppskatten@bluebottle.com

    SvaraRadera
  12. Wow, denna var läcker!

    Kram Kicki

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.