söndag 9 november 2014

Ett gäng julkort

I år hade jag bestämt mig för att göra julkort i enkel stil för att det går snabbt men även för att jag börjar tycka det är roligt med CAS, Clean and Simple. Självklart kunde jag ej helt ge upp mitt "lägga på tusen grejer stil" så det blir en blandning i år. Här kommer några som är klara och senare fler.
Ha en fin söndag!

Cuttlebug embossingfolder, Spellbinders Blomma, Marianne Designs barr. God jul vet jag ej då jag fått den som present vid köp av stämplar.

Barkhjärtan från Prima. White opaque från Liquitex. Tim Holtz vita glanspaper. God Jul vet jag ej.

 Barkstjärnor från Prima med White opaque från Liquitex. Tim Holtz vita glanspaper. God Jul vet jag ej.

 Papper från Magnolia,även blommor, granar och hus. Embossingfolder från Cuttlebug. Barkhjärta från Prima. de små snöfingorna kommer från en stans från Panduro. Detta kort tävlar jag med hos Moa pyssel!

 Till dessa sista kort Dies från Spellbinders (säljer på facebook tillsammans med granen) och stjärnor från Joy! Crafts. Stämpel okänd. Även ramen med små "syhål" är från Spellbinders.




6 kommentarer:

  1. Så snygga diesen från Soellbinders är!!
    Fräckt det första kortet blev, måste leta fran mina embossfoldrar :)
    Tack för dessa fina inspirationskort, det är,både fint och smart att göra lite enklare julkort då man gärna vill skicka många å på detta sätt hinner man få gjort fler 👍
    Kram å ha en fin söndag!!

    SvaraRadera
  2. Åh så vackra kort allihop Stephi! Det är skoj att se att du gör så varierat, ibland mer vintage (på kortet du deltar hos oss, Moa Pyssel) och ibland mer CAS! Snyggt vad du än gör! Tack för att du deltar hos oss och lycka till i tävlingen! kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Helt fantastiska julkort!!!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Iffa, Lotta och Päivi

    SvaraRadera
  5. Hej Stephi!
    Verkligen ur läckra julkort. Tycker det är svårt med CAS kort, men du har verkligen lyckats:)) Snygg embossingfolder och alla andra dies och dekorationer du använt:))
    Och det kortet du tävlar med..........tokgillar:)) Lycka till!

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  6. Ditta kort är verkligen superfina!! Tycker om att du varierar dem. Tack för att du deltog och spred inspiration i tävligen hos Moa Pyssel.
    Kram från mig,
    DT-Ejja

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.