måndag 9 april 2012

Distress markers färgkarta

Jag fick hem mina markers för någon vecka sedan. Jag försökte att måla med dem men fick inte till det. Jag visste ej om jag skulle måla direkt på motivet och dra ut färgen med penseln eller om jag skulle måla med pennan på paletten och ta färg därifrån med min pensel.
Inga papper fungerade..och det kändes Dj...trist faktiskt. Då såg jag ett inlägg som Milo Lilja gjort i sin blogg och sedan dess har det funkat...Jippi!!!Här visar hon sin färgläggning.
Hon använder en vanlig pensel att dra ut färgen med, men jag tycker att vattenpenseln funkar bra för mig.

 Här visar jag pappret hon rekommenderade, finns på Claes Olsson för 100 kr, 40 papper./200 gr.

 Min färgkarta:
 Förslag på färg till hår:



4 kommentarer:

  1. Mycket fina pennor och bra färgkarta. Vad kul att du kom på hur du får det att fungera så du får till det! Själv har jag köpt på mig ett par stycken och än så länge bara färgat in stämplarna direkt med pennorna =)
    Ha en härlig sista påskkväll!
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  2. =) Tack för tips! =)
    Och det pappret är verkligen suveränt!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Tja... det var väl det jag trodde! Timpan har bara härmat tombows. Exakt så gör jag med mina tombowspennor (på samma sorts papper, billigt och bra), som även de funkar att måla direkt på stämplarna med, om man så önskar. Så, slutsaten blir att jag kan spara mina pengar och helt strunta i att köpa på mej några nya pennor. Tack för upplysningen!

    Och ha det alldeles underbart!

    SvaraRadera
  4. Kan tipsa om att det är samma papper som jag skriver ut digistämplar på och sen färglägger med distresser(dynor el refiller) på.
    Smart att göra provkarta!

    SvaraRadera

Jag blir så glad att du tar dig tid att skriva en rad, tack ska du ha.